Disse fordele får du med reklamegaver

Young man with the keys at the car

Reklamegaver har over de senere år været debatteret samfundet igennem. Store dele af markedsføringen foregår i dag digitalt, og derfor er det da også rimeligt, at flere og flere stiller spørgsmålstegn ved, hvorvidt reklamegaver fortsat er effektive i forhold til branding.

Kort fortalt; ja. Vi tager her et kig på, hvorfor svaret er ja, og hvilke fordele der er forbundet med reklamegaverne.

Derfor virker reklamegaver stadig

Alle undersøgelser lavet på området viser for det første, at reklamegaverne fortsat har en effekt. En undersøgelse fra 2017 viste, at hele 79 % følte sig værdsat, da de modtog en reklamegave. Den samme undersøgelse viste, at hele 90 % havde mindst en reklamegave stående på deres skrivebord. Alle de adspurgte var enige om, at den vigtigste egenskab for en reklameartikel er, at den er brugbar.

Nyere statistikker understreger altså, at reklamegaverne fortsat har en effekt.

Reklamegaver på messer

Hvis din virksomhed opererer på messer i ny og næ, kan I med fordel begynde at benytte jer af reklamegaver, hvis I ikke allerede gør det. En undersøgelse viser nemlig, at folk bliver omtrent 50 % mere tilbøjelige til at standse ved din virksomheds stand, hvis der er attraktive reklamegaver. I sidste ende betyder flere besøgende ved din stand, at du får flere leads, og flere leads skulle i sidste ende gerne betyde, at du får flere salg.

Når der afholdes messer, er der som regel inviteret rigtig mange virksomheder, og derfor handler det altså om at du, for så vidt som muligt, skal skille dig ud fra de andre virksomheder. Men hvad er så en god reklamegave?

Den ideelle reklamegave

Først og fremmest er det vigtigt at pointere, at reklamegaver med fordel kan afspejle din virksomhed, eller det produkt, som I sælger. I nogle tilfælde er det naturligvis ikke muligt, men hvis I tænker kreativt og brainstormer, så kan I helt sikkert finde gaver, der afspejler bedre hvem I er, og hvad i står for, end hvad nogle gaver ville have gjort.

Den gode reklamegave kan være rigtig mange forskellige ting, men hvis vi skal komme med vores bud, så er den ideelle reklamegave gaven, som modtageren anvender, når denne kommer hjem til sit eget kontor eller hjem. Den ideelle reklamegave kan du også benytte, når du forlader messen.

Når det er sagt, så er der mange virksomheder, der forsøger at ramme så bredt som overhovedet muligt, når de shopper reklamegaver. Om du ønsker, at din virksomhed skiller sig ud eller ej, det er naturligvis op til dig. Du kan med fordel teste begge dele, og se, hvad der virker bedst.

Personliggør reklamegaven

Nogle virksomheder vælger at lade reklamegaverne stå frit fremme, oftest i form af noget drikkeligt eller spiseligt, så alle forbipasserende kan tage for sig. Det er naturligvis ikke dårlig branding, at alle går rundt på messen med noget, der har din virksomheds logo på sig, men der findes endnu bedre muligheder at få dit brand ud på.

Om så det “blot” er et bolsje, så prøv at personliggøre hvert bolsje, som du deler ud. Giv et smil, en hilsen og måske endda benyt dig af lidt smalltalk. Det sætter et langt større indtryk på de personer, der kommer forbi dig. Ikke nok med, at de går rundt og spreder virksomhedens logo, så spreder de måske også ordet om, hvor venlige folk i din virksomhed er.

En anden måde, som du med fordel kan gøre dette på, er ved at have flere niveauer af reklamegaver. Dermed kan du med fordel gøre nogle reklamegaver mere personlige end andre, for vi er naturligvis klar over, at en dag på messen ikke kun handler om reklamegaver. Men husk på, at de fortsat har en stor effekt på din branding, og selvom markedsføringen i høj grad er blevet digitaliseret, så er reklamegaverne, endnu, ikke blevet digitaliserede – og de virker stadig.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*