Flere og flere håndværkere bruger online marketing

Før i tiden var et par avisannoncer og et godt netværk rigeligt til at få succes som håndværker. Sådan er det ikke helt i dag. Konkurrencen er blevet større og flere benytter sig af internettet, når de er på udkig efter en håndværker til for eksempel et nyt tag eller lignende.

 

Heldigvis er der en masse håndværkere som er hoppet med på ”internetbølgen”, og som faktisk har fået skabt sig en ganske sund forretning på baggrund af markedsføring på internettet.

 

Byggesagkyndige opleves stor succes

En af de brancher som oplever stor succes med brug af online marketing, det er byggesagkyndige, der laver tilstandsrapporter i forskellige byer. Inden for denne branche er der mange danskere, som hver eneste måned søger efter ydelser online.

 

Hvis de byggesagkyndige formår at være synlige i form af en hjemmeside, adwords-reklame eller lignende, når folk laver en efterspørgsel, så er der stor sandsynlighed for at få en kunde. Det samme gør sig selvfølgelig gældende, hvis du er tømrer, murer, brolægger osv.

 

Tilbudstjenester virker som aldrig før

En anden måde at få kunder online på som håndværker, det er ved at tilmelde sig en tilbudstjeneste såsom 3byggetilbud. 3byggetilbud giver håndværkeren mulighed for at byde på et væld af opgaver.

 

Disse opgaver bliver typisk skabt via 3byggetilbuds partnere. Sådan en partner kan for eksempel have en hjemmeside om tilstandsrapporter. På denne hjemmeside bliver 3byggetilbud anbefalet, hvis man gerne vil have gratis tilbud på opgaven – i dette tilfælde en tilstandsrapport. På den måde skal håndværkeren slet ikke bekymre sig om at lave online marketing. Alt dette klarer 3byggetilbud og de dertilhørende partnere. Det vil altså sige, at en typisk proces kan se sådan her ud:

 

  1. Mulig kunde søger efter ”priser på tilstandsrapport” på internettet
  2. Mulig kunde lander på en hjemmeside om tilstandsrapporter
  3. På hjemmesiden bliver 3byggetilbud anbefalet
  4. Mulig kunder bruger 3byggetilbud til at få tilbud på tilstandsrapporter
  5. Mulig kunde vælger et af tilbuddene
  6. En byggesagkyndig har netop fået en ny kunde uden at gøre aktivt brug af online marketing

 

Vil du i gang med online marketing som håndværker?

Hvis du gerne selv vil i gang med online marketing som håndværker, så er det bedste råd du kan få, at du skal starte med en hjemmeside. En god hjemmeside om dit firma kan skaffe dig kunder døgnet rundt alle årets dage. Derudover kan hjemmesiden udvides med en facebookside for at gøre distancen mellem dig og dine kunder endnu kortere.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*