Sådan kan du lære dine medarbejdere at bruge Sharepoint

I mange tilfælde kan det være godt for en leder eller en virksomhedsejer at gøre meget ud af at sørge for, at ens medarbejdere er godt rustet og klædt på til at varetage mange forskelligartede opgaver i forskellige systemer. Det kan for eksempel være, at man i virksomheden gør stor brug af Sharepoint og det kan gøre, at man som leder kan vælge at alle mennesker i virksomheden de skal lære mere om Sharepoint. Ved første øjekast kan det virke lidt overflødigt hvis det kun er en forholdsvis afgrænset gruppe af mennesker, som skal sidde med systemet at alle skal lære det, men det kan dog være en god ide så alle ved hvordan man bruger systemet.

Sharepoint er en stor del af virksomheden

Det at man vælger at bede samtlige medarbejdere om at tage til et kursus, hvor man lærer meget mere om Sharepoint det kan gøre, at alle medarbejdere får en større forståelse for virksomheden. Det er nemlig sådan, at i mange tilfælde vil personer, som kender til en organisations system og hjemmeside have en meget bedre forståelse for hele virksomheden og det kan gøre, at de slet og ret er bedre medarbejdere. Mange ledere er ikke klar over dette hvorfor de ikke gør et stort nummer ud af at lære alle medarbejdere at bruge Sharepoint, men det er dog noget de bør overveje at begynde på. Er du interesseret så bliv skarp i sharepoint med et kursus, hvor du kan bede dine kollegaer komme med også.

Det er nemlig altid en god ide at være flere afsted når man skal til kursus og det gælder uanset hvilket kursus der er tale om. Man lærer nemlig altid bedre hvis man er flere, som har lært det samme. Det skyldes især, at man efterfølgende har muligheden for at snakke med sin kollega om for eksempel Sharepoint og man kan snakke om hvordan det var man gjorde det ene og det andet. For det meste vil den ene part kunne huske meget mere end den anden inden for et område, mens den anden har et andet område, som vedkommende er ekspert inden for.

Med Sharepoint kommer forretningen frem

De fleste mennesker som på den ene eller anden måde driver virksomhed har efterhånden fundet ud af, at man ikke kommer udenom at skulle have en hjemmeside. Ikke nok med dette er det vigtigt, at man har en hjemmeside som er god og som gør det, som man gerne vil have den skal gøre. Noget af det, som man godt vil have at en hjemmeside skal gøre kan for eksempel være at finde flere kunder. Starter man med Sharepoint vil man dermed være nødt til at have dette for øje hele tiden.

Derfor skal man kende systemet godt, hvilket man blandt andet kan komme til på et it-kursus i Sharepoint hvor man lærer alt om systemet og hvad det kan og hvordan man kan få det til at fungere til sin fordel. Det er en god ide at gøre det samlet som en hel organisation så alle lærer systemet at kende.

Det kan være en super fed feature få styr på excel funktioner sammen med sharepoint, da man kan lave fede integrationer på denne måde.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*