Offline marketinggenstande til branding

 

Mange virksomheder tror, at de udelukkende kan holde sig til online marketing. Det er en stor fejl, og det er der flere grunde til.

Du kan både styrke dit offline og online brand ved hjælp af offline marketingsgenstande. Her er især tryksager og firmatøj gode til at skabe en visuel sammenhæng mellem dit brand i den fysiske virkelighed og online. Når forbrugeren møder dit brand offline igennem dine marketingsprodukter skaber det genkendelighed, næste gang personen ser dine produkter online eller i butikkerne. Når du vil brande din virksomhed offline er det nødvendigt, at du overvejer din målgruppe og formålet med at lave offline markedsføring. Du skal derfor afklare med dig selv, om din målgruppe er unge mennesker der går på café, pensionister, personer med stærk tilknytning til deres lokalområde eller personer, der går op i en bestemt form for produkter eller aktiviteter.

 

Tryksager og firmatøj

 

Tryksager er vigtige offline marketingsgenstande i forbindelse med branding. Gratis snore med logo og firmatøj er effektive offline marketingsgenstande, når det handler om at brande din virksomhed. Postkortene finder man ofte på barer og caféer i de større danske byer og målgruppen er derfor personer med denne geografiske placering, som har for vane at gå ud og drikke kaffe eller øl. Postkortkampagner rammer primært personer i alderen 20-49 år. Ved at brande din virksomhed med postkort rammer du en specifik målgruppe, som du ved kommer nogle bestemte steder og har nogle bestemte forbrugsmønstre. Denne viden kan du bruge til at målrette design og budskab for dit postkort. Dermed bruger du en offline marketingsgenstand til solid branding af din virksomhed.

Firmatøj er også et effektivt middel til at til at skabe opmærksomhed omkring dit brand offline. En t-shirt er en enkel måde at skabe personlig kontakt, imens du styrker dit brand. Flyers benyttes i forbindelse med massedistribution, hvilket vi blandt andet oplever, når virksomheder eller politikere vil gøre opmærksomme på sig selv og uddeler dem på gaden.

 

Etablerede medier som marketingsgenstand

 

Du kan også benytte etablerede medier som din offline marketingsgenstand, og her er avis- og bladannoncer en sikker hest at spille på. Hvis du vil nå ud til et stort publikum med høj succesrate, er offline annoncer den rette vej at gå. Avislæsning er en fast del af mange menneskers hverdag og de forskellige tidsskrifter, blade og aviser har en fast defineret læserskare. De gratis lokalaviser er naturligvis målrettet personer i netop det område, hvor de distribueres. Igen får du på forhånd givet en specifik målgruppe, der nærmest bare venter på at læse din annonce, og det styrker dit brand. Her er de forbrugere, du ikke behøver at lede efter, og derfor kan det være en god idé at benytte allerede etablerede medier som din marketingsgenstand i forhold til at brande din virksomhed.

Uanset om du vælger at lave firmatøj, tryksager eller benytte eksisterende fysiske medier som dine offline marketingsgenstande, er du sikret stærk branding af dit produkt, når du fokuserer målrettet udenfor internettets trygge rammer.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*